INDEK och EGI lanserar ny doktorandkurs om hållbara energiomställningar

Publicerad 2023-10-27

Frauke Urban från INDEK och Saman Nimali Gunasekara från Energiteknik vid KTH arrangerar tillsammans den nya doktorandkursen FME3550 Hållbara energiomställningar - Teknik och managementperspektiv 7,5 hp .

Kursen kommer att hållas den 4-8 mars 2024.

Kursen ger en tvärvetenskaplig utbildning i teknik- och innovationsledning, hållbart företagande, samt policyprocesser relaterade till hållbara energiomställningar. Kursen behandlar de utmaningar och möjligheter som driver transformationer av energisystem och energirelaterade industrier. Detta inkluderar att diskutera relevansen av globala utmaningar som klimatförändringar och hållbar utveckling och analysera hur de bidrar till omvandlingar av energisystem och industrier.

Kursen undervisas av välrenommerade föreläsare från industriell ekonomi och management, energiteknik och samhällsvetenskap vid KTH och från andra institutioner, bland annat DTU, NTNU och LiU. Årets kurs finansieras av KTHs Sustainability Office. En middag på första dagen och luncher ingår i kurspaketet.

Kursen är kostnadsfri för KTH doktorander.

Anmäl dig till kursen här: kursanmälan till Hållbara energiomställningar - Teknik och managementperspektiv

Innehållsansvarig:infomaster@itm.kth.se
Tillhör: Industriell ekonomi och organisation